Táto stránka využíva k poskytovaniu služieb cookies v súlade s Politikou používania cookies.

Zistiť viac
Act Beautiful
 

Nalaďte sa na pozitívnu vlnu

To, aký bude Váš deň sa môže odvíjať už od úplného rána. Objavte naše tipy a nalaďte sa na pozitívnu vlnu, nie len dnes!

 

1. Ranné rituály

Všetko začína akonáhle vyskočíte z postele!

Sú to prvé minúty, ktoré Vás naladia na celý deň a pomôžu Vám vykročiť tou správnou nohou.

Každé ráno si spravte 30 až 45 minút len pre seba.

Odmeňte sa, skrášlite a hlavne si to užite. Dajte si dobré raňajky alebo teplý nápoj, ktorý si v pokoji vychutnajte. Neponáhľajte Vaše telo ani Vašu myseľ. Radšej sa prebúdzajte v pokoji a prvých desať až pätnásť minút si naozaj vychutnajte.

Prebudiť sa o hodinu skôr, aby ste načerpali viac energie, môže znieť veľmi paradoxne. Avšak nie je to len o skorom vstávaní, je to o čase, ktorý venujete sebe, keď si vyhradíte chvíľu na starostlivosť o seba a príjemný začiatok dňa.

2. Nalaďte sa

Tesne pred tým, ako večer zaspíte, sa skúste zamyslieť nad uplynulým dňom a vymenujte päť vecí, ktoré Vám urobili radosť. Niektoré dni budú jednoduchšie ako iné, ale vždy je tu aj malý dôvod: obed s obľúbenou kolegyňou, výborné jedlo, čas na obľúbený seriál, telefonát s najlepšou kamarátkou, zdravie, prekonanie sa v čomkoľvek, čomu sa venujete a tak ďalej.

Uvidíte, že časom Vám budú pozitívne záležitosti naskakovať automaticky a zistíte, že je veľa vecí, za ktoré môžeme byť vďační.

3. Zbavte sa negatívnych myšlienok

Aj v tej najťažšej situácii je vždy niečo pozitívne. A na to sa sústreďte. Pomôže Vám to osobnostne vyrásť a hlavne sa zbaviť pocitu, že je všetko zlé. Verte, že to nie je tak ľahké, ako to vyzerá. Sila myšlienok je enormná a môže ovplyvňovať aj Vašu budúcnosť. Nie nadarmo sa hovorí, že ak stále premýšľate o tom najhoršom, raz sa to stane. Ak ste neustále na negatívnej vlne, vaše telo sa do toho vžije a to sa odrazí na Vašom zdraví, priateľstvách a prístupe k životu.

Náš mozog zároveň nie je schopný rozoznať rozdiel medzi prirodzeným a hraným smiechom. Spolu so smiechom sa uvoľňujú hormóny, vďaka ktorým sa cítime lepšie a pozitívnejšie.

Skúste to! Smejte sa pár sekúnd a uvidíte. A ak nie ste v situácii, kedy je vhodné sa smiať nahlas, skúste sa len usmievať. Možno to znie bizarne, ale Váš svet to spraví krajším.

4. Rozhliadnite sa

Máte pred sebou cieľ, ale nedarí sa Vám ho dosiahnuť? Čaká Vás ešte dlhá cesta a cítite sa demotivovaní? Tak sa skúste pozrieť späť. Na to, ako ďaleko ste prešli od úplného začiatku až do dnešného dňa. A potom obrňte motiváciou a trpezlivosťou a pokračuje v tom, čo ste si vysnívali. Pretože pokiaľ budete na niečom naozaj usilovne a intenzívne pracovať, dostanete sa tam, kam chcete. Chce to len čas a snahu.

5. Cíťte sa dobre

Niekedy to chce obľúbené šaty, niekedy rúž, niekedy nový účes. Ale pokiaľ sa cítite dobre, odrazí sa to aj na Vašej nálade a Vašom prístupe. Tak sa odmeňujte, starajte sa o seba a spravte pre seba každý deň to najlepšie.

6. Pustite si obľúbenú hudbu

Každý z nás má pesničky, ktoré ho naladia na tú správnu nôtu. Majte vždy pripravený playlist, ktorý Vás dostane do dobrej nálady. Kedykoľvek počas dňa niečo zaškrípe, hneď nasaďte slúchadlá na uši.

7. Hýbte sa!

Je to základný tip, ale určite jeden z najefektívnejších. Šport vyplavuje endorfíny, hormóny dobrej nálady a odplavuje stres. Že nemáte čas? Naozaj nie? Ani ja dvadsaťminútový beh alebo online jógu?

Ďalšie články

Všetky články